Beers & Zonen, A., vrachtwagens (1911 – 2001)
Lees over de verkoop van luxe personenauto’s, de Diamond-T (“the Caddilac of the Trucks”), en hoe de eerste import en verkoop van Scania vrachtauto’s leidt tot een totale overname.
Lees over de verkoop van luxe personenauto’s, de Diamond-T (“the Caddilac of the Trucks”), en hoe de eerste import en verkoop van Scania vrachtauto’s leidt tot een totale overname.
Met eigen materieel verzorgt AMOVA vanaf 1921 dagtochten en zowaar hele excursies van wel een maand! Het zou leuk zijn om te weten wie zich zoiets kon veroorloven.
Ja, begonnen als baggerbedrijf in 1956, maar nu op vele fronten in de grond werkzaam. Het Westland weet ervan mee te praten, want de gehele riolering wordt door Meeuwisse onderhouden.
Een zwaargewicht onder de garagebedrijven. Natuurlijk vanwege de extra zware brug voor vrachtauto’s. Maar wat denk je van gepantserde limousines waarvoor het personeel gescreend wordt?
Pander verkoopt matten, tapijten, gordijnen, meubels. Later máákt Pander ook meubels en verzorgt betimmeringen in vele (Haagse) gebouwen. En wat wordt in die tijd ook van hout gemaakt? Juist: vliegtuigen!
Geen station in Nederland dat indertijd geen loods(en) van van Gend & Loos heeft. Maar eerst gaat het transport van mensen en goederen met paard en wagen.
In 1876(!) opgericht als hoef- en rijtuigsmederij, gaat Köhler in 1930 ook auto’s (T-Ford) verhuren. En dat doet het familiebedrijf tot op de dag van vandaag.
Wat is dat toch heerlijk een naam te hebben die wat over je beroep zegt. Hoewel Benno Baksteen was piloot… Nee dan maar beter Schuijt bij de beurtvaart.
Pas 40 jaar nadat ze de koning hebben verhuisd mogen ze zich in 1920 ‘Koninklijk’ noemen. Dit, samen met hun, vanaf de start ook internationale ambities, levert de huidige naam.
Dat het goed gaat met de beurtvaart blijkt wel uit het prachtige bedrijfspand dat in 1912 wordt gebouwd. Uiteindelijk nemen vrachtauto en bus/trein de ‘vracht’ over.