Auto Service Ford, garagebedrijf (1952 – onbekend)
Nou, dat was het dan. Meer weten we eigenlijk niet, op het adres en een paar foto’s na dan. Weet u iets? We horen het graag!
Nou, dat was het dan. Meer weten we eigenlijk niet, op het adres en een paar foto’s na dan. Weet u iets? We horen het graag!
Voor Haagse ‘Tram-fanaten’ is Pennock vast geen onbekende. Autoliefhebbers zijn Pennock vast allang vergeten. Onze bron laat mooi zien hoe de ‘koetsjes’ langzaam veranderen in ‘heusche automobielen’.
Eigenlijk een piepjong bedrijf wanneer we het hebben over industrieel erfgoed. Maar ook wel logisch want voor de zestigerjaren van de vorige eeuw vielen er niet zoveel auto’s te slopen.
De geschiedenis van dit bedrijf laat zich lezen als een spannend jongensboek. Wie bouwt er nu zijn eigen vliegtuig, maakt daar zowaar een bedrijf van en dat alles in oorlogstijd?
In aanvang een waterstoker… een watte? Voor de wekelijkse was haal je heet water en een klodder groene zeep bij de waterstoker. En van het één komt het ander.
Eind 19e eeuw zijn het de Engelsen die op het continent aan de ‘tramway’ timmeren en zowel in Brussel als in Den Haag de tram introduceren.
Autohaag, opgericht in 1925, is niet alleen in Den Haag actief. Er zijn bovendien diverse eigenaren en bedrijfsnamen. Een ware stamboom om uit te zoeken.
Een van de vele beurtvaartbedrijven die Den Haag rijk was, maar veel informatie is helaas niet voor handen van deze essentiële bedrijfstak voor de stedelijke economie.
Benjamin Franklin Goodrich start in 1870 in Ohio een productiebedrijf voor rubber en autobanden. Het wordt een van de grootsten met vele verkoopvestigingen waarvan één in Den Haag.
Dat ze goed, betrouwbaar en voorzichtig zijn blijkt uit hun klantenbestand waar het Koninklijk Huis bij zit, maar meer nog uit het feit dat ze nog steeds bestaan.