Nederlandse Bedrijfsauto Import Maatschappij (NEBIM) (1936 – heden)
Om meer mogelijkheden te verkrijgen voor import start de directeur van de H.A.M. een nieuw bedrijf. Daar ligt de basis voor de huidige handel in Nederland van Volvo trucks.
Om meer mogelijkheden te verkrijgen voor import start de directeur van de H.A.M. een nieuw bedrijf. Daar ligt de basis voor de huidige handel in Nederland van Volvo trucks.
Van oudijzer en sloop ontwikkelt de Haas zich tot scheepswerf met een sociaal kantje. En nu maar hopen dat er straks weer een dochter of zoon staat te trappelen…
Alles begint in de garage en met verhuur van garageboxen, maar dan volgt een draai door het aanbod van een Buick en daaruit groeit het autoverhuurbedrijf.
Van paard en wagen tot paardensport, alles was mogelijk bij Van der Touw. Hij was veel op Duindigt te vinden maar er werden ook kilometers gemaakt met vrachtwagens.
Veel plannen voor stoomtramlijnen en uiteindelijk reguliere buslijnen door het Westland, die nog steeds bestaan maar inmiddels al meerdere keren van naam zijn gewisseld.
Niks nieuws onder de zon. In 1540 wilde men ook al geen centraal afvalpunt voor de eigen deur hebben.
Het eeuwenoude posterijenbedrijf evolueerde van lopende bode en handsortering van brieven in kleine kantoortjes naar een veelomvattend industrieel gesorteerde postverwerking en een dynamisch, geheel energieneutraal, hoofdkantoor in een oude postfabriek.
Dreig je je ergens aan te vertillen? Laat je dan ‘blansjaren’, die gaan tot zeker 700 ton!
Risicomijdend kun je de directeur van H.A.M. niet noemen. Hij houdt van snelle sporten en is een geboren ondernemer.
Gestart als klein garagebedrijf in de Sinaasappelstraat groeit de firma Herweijer in de jaren 70 uit tot de bekende Citroëndealer aan de Binckhorstlaan en gaat als Le Vélo verder.