Herwerden van, rijwielen (1898 – heden)
Op 29 mei 1998 staat er in het Leidsch Dagblad, in het katern ‘Weg en Wiel’, de volgende oproep: “ Wie heeft er nog een oude Postduif?”
Op 29 mei 1998 staat er in het Leidsch Dagblad, in het katern ‘Weg en Wiel’, de volgende oproep: “ Wie heeft er nog een oude Postduif?”
Pas op dat je nu niet te hard van stapel loopt, anders moet straks het hele project wéér op de helling. Scheepstaal, toegepast in het dagelijks leven.
Wat fantastisch toch, dat een bedrijf de moeite neemt het pand met een muurreclame te versieren, en nog fijner is het dat de geschilderde reclame bewaard is gebleven!
De oplettende voetganger vindt op het Haagse trottoir nog steeds producten van het bedrijf dat Johann Wilhelm Buderus in 1731 oprichtte. De naam komt óók op nieuw ‘straatmeubilair’ voor.
Voorlopig de hekkensluiter van het Haagsche Bedrijven Toen overzicht. Maar wat een uitsmijter is die gevel! En wat is het prachtig dat vele bedrijven ook klant van elkaar waren.
Nou, dat klinkt nogal technisch en daarmee voor velen van ons saai. Maarr… waarin vindt men deze techniek? Juist, ook in de Schottel(boot). Er is zelfs een heuse vereniging van.
De introductie van Kunststof met een stalen kern maakt het voor ALTA mogelijk om ramen te maken die weer- en zeewaterbestendig zijn. Geen overbodige luxe voor een stad aan zee!
Hier wordt recycling wel erg letterlijk genomen: zelfs eigenaar en de locatie worden in de geschiedenis van dit bedrijf ‘gerecycled’.
Feenstra levert ook strijkijzers van 7 tot 9 kilogram voor het aanzienlijke bedrag van 28 tot 30 gulden, die 1 cent gas per uur gebruiken. Kom er maar eens om!
Om een werklozenuitkering te ontvangen moet je in de 20-er jaren van de vorige eeuw ‘stempelen’. Veel bureaucratisch gestempeld wordt er tegenwoordig niet meer; helaas voor Wartna.